Monday, April 18, 2011

At Dataran Nilai..


"MMmmmmmm...sedapnyer la Aiskrim nie.."



Abah control macho...x mo pandang kamera..hehheh

X sempat nak amik gambo banyak2 coz adik Iman tetiba meragam nak tido..so kejap jer dpt lepak kat sana..huhu..

Thursday, April 14, 2011

Mengigau..

Lately nie aku slalu sangat tido mengigau..siap duduk + bercakap-cakap..kadang2 tuh menangis..klu 1 mlm tuh, sampai 3-4 kali aku menangis..hampir setiap malam aku tidur menangis tau..ntah pe kene ntah..sampai Ibu x leh nak tido..yela ngan adik lg bangun minum susu..

Ibu kata, skang nie bukan Ibu x cukup tido disebabkan adik, tp disebabkan aku..mengalahkan adik yang still baby tuh..

Orang kata klu budak umor lbh setahun dah x bgn minta susu..tp aku, 1@2 kali mesti minta susu..skang nie umor dah 2thn 8bulan..nak kata berat naik banyak monthly, x gak..still maintain 10@11kg..
Xpelah, yang penting aku sihat n perkembangan mental pun sihat,kan??..

Adik Iman 4 Bulan..





Nie gambo time Adik Iman check up..Aku x g pun..Ibu g ngan Abah jer..

Berat adik Iman skang nie confuse cktla..Timbang kat Klinik Pakar Kanak-Kanak - 6.69kg, tp timbang kat KK Nilai - 6.6kg..mana 1 yang betul?x kanla penimbang bayi pun x standardize ngan sume penimbang..ish3x..

Tp Ibu N Abah x kisah, asalkan berat adik Iman naik..Alhamdulillah..

Tuesday, April 12, 2011

Lawatan ke Silver Bird a.k.a Roti High 5...


SilverBird Complex

Hari nie ader lawatan ke Kilang Roti High 5..Anjuran My Taska..Ibu pun g skali..Coz, ibu x nak lepaskan aku g sensorang without Ibu @ Abah..Bayaran untuk My Self - RM15, My Mom - RM 25..

Wat pertama kalinyer aku lihat fully processing cam ner roti di buat n asal usul roti..W/pun aku x braper nak fhm sgt pe yg aku tgk..ahaks..but yang confirm aku tau ialah di part last processing..coz ia dah jd ROTI...hhaha...

Sumernyer bermula disini a.k.a taska...Excited giler nak naik bas..Sampai muka pun cam x puas hati jer..Bilela agaknyer nak naik bas nie..Tuh yg bile bas smpai, masing2 dok pakat tgk bas...heheh..

Ni time kat dalam taska..posing jap b4 berlepas..hehhe..

Muka terkulat-kulat jer..huhuh..

"Ngan Dina..kiter x der mood la nak amik gambo DIna.."..

Beratur nak naik bas..Bile la nak naik bas nie..dah x sabar dah nie..

Niela bas yang akan kami naiki.. X sangka kecik2 dah naik bas Universiti..ahaks..

Tp bile kami di suruh bergerak menuju ke bas, ader incident yang aku sdr malu nak citer..heheh...Mana taknyer, sampai jer kat muka pintu bas tuh, aku dok nangis x mo naik bas..Tkt..Yeala, bas tuhkan besar..Smpai Ibu Esah terpaksa pujuk aku tok naik..Last2 Ibu trs dukung naik bas, coz aku x makan saman..menangis2 aku atas bas..Sume dok tgk aku..pe daaa...B4 dis ia2 nak naik, tp bila dah dpt naik, lain lak jdnyer...huhuhu..yela 1st time naik..rasa cam besar sangat bas tuh plak..

Tp tuh kejap jer..Elok jer dpt duduk atas bas..Aku pun senyap..Diam seribu bahasa...Dalam tkt2 tuh, sempat gak ber'peace' ngan Ibu..Tp muka cam nak x nak senyum jer..

Muka cam x bez jer..coz br lepas nangis x nak naik bas..TAKUTTTT...

Kami gerak area kol 9.45 pagi..Dalam bas kami di bekalkan Air Milo Kotak + Kek Sponge yang comel tuh..Pe ntah nama dia..Lupa lak..

Our journey amik masa lebih kurang 1 hour..So smpi leh kurang 10.45 pg..

Nie sampai jer kilang, masing2 nak bergambo..So dokla beratur tgh panas2 tuh..

Sampai2 kami sumer di dedahkan ngan tayangan bagaimana roti dibuat pada zaman dahulu hingga la nie..Tuh yg duk cam tgk wayang..Cam pernah tgk wayang jer...heheh..

Dalam bilik tayangan..Khusyuk x I???heheh...

Bile dah tgk tayangan tuh, brla g tgk keadaan sbnr roti dibuat..yang ajaibnyer pintu masuknyer bukan cam pintu bese..pintunyer cam x nampak pintu pun..cam dinding jer..rp2nyer pintu nyer ader password..cam citer Ali Baba ngan 40 Orang Penyamun lak..Passwordnyer, sume org kene angkat tangan kanan then sebut HIGH 5....hohoho...once terbuka jer pintu tuh, aku trs jerit x nak msuk...tktnyer pasal...puas Ibu pujuk..last2 Ibu Esah yang dukung aku..ahaks..

Kat dlm tuh x leh amik gambo, so x leh nak simpan kenangan pe yang ader dalam tuh..So, Juz leh save in my memory jerla..huhuh..

Peace...Bergambo slps penat ber'round' kat dalam tuh..

Besar x Roti tuh..?..Ramainyer chef..

B4 balik kami sume dpt goodies from Silver Bird...mstla dapat, byr mahalla katakan..betul x..????heheh...

Beratur nak amik goodies..

Penat berjalan..naik2 bas, trs menguap..hehhe..Selongkar jgn x selongkar..

On the way nak blk, singgah jap kat tasik...For lunch time..Makan Nasi Lemak + Air Mineral...

Lunch Time at Tasik Shah Alam..

Sampai taska tepat kol 2PM..

Rasa seronok sangat..Cam nak g lagi jer..Haaa,dengar citer next planning nak g Kilang Coklat lak...hehheheh...

Anyway thanx to Ibu N Abah coz bg Ainul g lawatan..

Sunday, April 10, 2011

Adik Iman..Step 1...

Juz nak share..

Iman skang dah boleh meniarap..Umur Iman skang 3 bulan 25 hari..Alhamdulillahh..Step 1 dah lepas...hehhehe...

Gambo nanti kiter tepek ea...heheh..Stock gambo x dok lagi...

Monday, March 28, 2011

Kisah MySelf N Adik Iman

As salam..

Lama dah x update blog..mcm2 nak citer..nak citer pasal diri sendiri..nak citer pasal adik..klu boleh nak citer pasal my family..hehhe..tp cam x der masa jer nak type panjang2..hehhe...

Kla, nak citer pasal myself..x taula naper, cam ader perasaan jeles jer ngan Iman..especially bile Iman ngan abah..klu ngan Ibu x der la jeles mana pun..mana x nyer asyik kene marah jer ngan Ibu...huhuu..Example, klu Abah dukung Iman, confirm aku pun nak join skali..Haaa, cuber pikir cam ner tuh..hhahah..Alamatnyer, Ibu terpaksala dukung Iman..heheh..Perangai semenjak ader adik nie pun cam dah lain jer..mengada2 jer lebih..asyik nak menangis jer..sian Ibu n Abah..sampai mereka dah hilang sabar ngan kerenah aku nie..Insyaallah, 1 hari nanti aku akan berubah dan dapat terima sepenuhnyer yang aku nie dah menjadi seorang kakak dan mempunyai seorang adik....

Citer pasal Iman lak..Alhamdulillah, skang nie umor Iman dah 3 bln setengah..Alhamdulillah gak,Ibu berjaya menyusukan Iman sepenuhnyer ngan susu Ibu..Pe yang Ibu risau kan time mula nak kerja tuh, akhirnyer terlerai gak..yela mana x risau..Iman x nak minum susu Formula..Macam2 jenis FM Ibu N Abah beli..Dari Enfalac A+, Dulac n last Isomil..Puas cuba, Iman still x nak gak..Rupe2nyer Iman nak fully bf..Bukan Ibu x nak Fully BF, tp susu Ibu x derla byk sangat macam org lain..Coz time aku dulu, 2 bulan nenek dah suh campur ngan FM..So Ibu pun ikut jer..Nenek kata aku x kenyang..So sama kesla ngan iman nie..Nenek dok suh Ibu campur gak..tp Iman nie bijak..dia x mo susu lain selain susu Ibu..So Ibu dok risau Iman x kenyang bile kat nursery nanti..Tp bile diperkenalkan produk shaklee Set B..Alhamdulillah, Ibu dah leh wat stock yang banyak..sampai Abah pun dok takut tgk stock yang ader nie..siap perli Ibu, "leh wat ais krim nie.."..sabar jerla..

Tp yang penting Doa, usaha, yakin..Doa, semoga Iman dimurahkan rezeki dengan susu Ibu..Usaha, kene rajin pam, rajin breastfeeding, makan makanan yang berzat n yang boleh membantu mempelbanyakkan susu ibu..Yakin, mampu menyusukan Iman sepenuhnyer seperti orang lain..orng lain leh wat, Insyaallah Ibu pun leh wat..Kannn IBUUUU....
N yang paling penting ader org bg full support for fully bf..x lain x bukan Abahler..
Alhamdulillah, Abah mmg pemberi support yang sepenuhnyer..

Wednesday, March 2, 2011